Vorig jaar verscheen het boek “De schijn-élite van de valse munters” van PVV-er Martin Bosma. Het is zeg maar de bijbel voor de meer actieve PVV-er, zeker voor degenen onder hen die zich op internet begeven op allerlei fora. Het gedachtegoed van de PVV wordt erin uiteen gezet en de geschiedenis wordt naar de hand van de PVV aangepast. Omdat het boek behalve een aanval op de islam vooral ook een totale aanval op links is, vond ik vorig jaar al dat in ieder geval elke PvdA politicus het verplicht zou moeten lezen. Als ik PvdA strateeg zou zijn zou ik op het hoofdbureau van de partij iemand aan het werk hebben gezet met de opdracht alle beschuldigingen in het boek van weerwoord te voorzien. Deze politieke tegenstander moeten PvdA-ers door en door leren kennen, vooral omdat de PvdA het favoriete doelwit is van de PVV. Dat de PvdA vaak – althans op mij – een lamgeslagen indruk maakt als het gaat om alles wat van Wilders en de PVV en de hele roedel PVV sympathisanten in de media over de PvdA heen komt, komt doordat men de tegenstander niet goed genoeg doorgrondt.

Maar nu heb ik dan een website gevonden waarop ene Jan Jaap de Ruiter een degelijke poging doet. Niet namens de PvdA of zo, was het maar waar dat iemand bij de PvdA de luiheid te boven zou komen. Onderwerp voor onderwerp wordt het Bosma/PVV gedachtegoed ontleed. Deze serie artikelen van Jan Jaap de Ruiter zijn zeer lezenswaardig en bronnenmateriaal om de strijd met de ideologie van de PVV aan te gaan. Click hier voor deel 1 van de desbetreffende artikelen. Onderaan staan de links naar de volgende delen.

